Programı Sunan Akademik Birim | Coğrafya (YL) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Direktörü | Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Emre ÖZŞAHİN Bologna Temsilcisi: Doç. Dr. Ziya İNCE | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Türü | Yüksek lisans-tezli Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Yüksek Lisans | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Yüksek Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam Zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Coğrafya ve Coğrafya Eğitimi Bölümlerinden mezun olmuş olmak | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Türk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları |
Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler, 21 yerel kredilik en az 7 ders almakla, 120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla, Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Amacı | Yüksek Lisans düzeyinde Coğrafya ve alt dalları fiziki ve beşeri coğrafya alanında uzmanlık kazandırılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profilleri | Coğrafya Yüksek Lisans mezunlar; Maden Tetkik Arama Enstitüsü, Devlet Su İşleri, Köy Hizmetleri, Orman Genel Müdürlüğü, Karayolları, Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü, Devlet İstatistik Enstitüsü, Devlet Planlama Teşkilatı vb. gibi resmi kuruluşlar ile Milli Eğitim Bakanlığı, Turizm Bakanlığı, Çevre Bakanlığı gibi bakanlıklarda çalışabilmektedirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Coğrafya Yüksek Lisans eğitimlerini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavında yeterli puanı almaları ve yabancı dil sınavından yeterli puanı alaları durumunda Doktora Programına devam edebilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma | Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 65’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir. http://oidb.nku.edu.tr/yonetmenlik/2011eos.pdf adresinde bulunabilir. Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. Notlar: Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:
Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar. Başarılı Öğrenciler Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Öğretim Metotları | Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Çıktıları1-Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahip olur.2-Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 3-Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 4-Alanın gerektirdiği araştırmaları yapma ve araştırmaların nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahip olur. 5-Alanın gerektirdiği ileri düzeydeki veriyi işleyerek gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahip olur. 6-Alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 7-Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kurumsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahip olur. 8-Araştırmayı rapor haline getirir ve savunur. 9-Coğrafi metodolojinin teorik yaklaşımlarını kavrayabilir. 10-Geliştirdiği önerilere bağlı olarak araştırma konusunu belirler. 11-İncelediği literatüre dayanarak öneriler geliştirir. 12-Seçtiği konu ile ilgili literatür taraması yapar ve saha çalışmaları ile araştırmayı destekler. 13-Topladığı verileri araştırmanın amacı doğrultusunda düzenler, analiz eder ve sentezlere ulaşır. 14-Veri toplama araçlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Müfredat | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||